O nama   |   Ponuda   |   Načini plaćanja   |   Servisne usluge   |   Porudžbine   |   Kontakt

 
 
 
          SERVISNE USLUGE
DVOTAKTNI ILI ČETVOROTAKTI MOTOR? KOJI JE BOLJI?

Teško pitanje, bar kad su motori male zapremine u pitanju. Svima je jasno da su motori veće zapremine uvek četvorotaktni (zadnji mohikanac među automobilima sa 2-T motorom, Trabant, već je zaboravljen). Ali za skutere, motore od 50 i 125ccm još uvek postoji dilema. Da probamo ovako:
 

2T prednosti

2T mane

4T pednosti

4T mane

jednostavna konstrukcija

veća potrošnja

manja potrošnja

komplikovanija konstrukcija

veća snaga

manji obrtni moment

veći obrtni moment

manja snaga motora

 

koristi mešavinu ulja i benzina

koristi čist benzin

 

 

veće zagađenje

manje zagađenje

 

 

veće i neravnomernije termičko opterećenje

ravnomernija termička opterećenja

 

 

osetljivi na stanje svećica i sistema za paljenje

lakše "pale", stabilniji rad na leru

 

lako se izvodi povećanje snage

 

nije jednostavno povećati snagu motora

 

Da zaključimo: ukoliko su pre svega važne performanse i mogućnost "tuninga", dvotaktni motori su u prednosti. Ukoliko Vam "jurcanje" motorićem nije glavna briga, mnogo će Vam više odgovarati četvorotaktni motor. Uostalom, četvorotaktni motori polako potiskuju iz proizodnje dvotaktne i zauzimaju sve veći deo tržišta čak i u klasi 50ccm


 
 



 


 

 
 
 
 
 
 

O nama  |  Ponuda  |  Načini plaćanja  |  Servisne usluge  |  Porudžbine  |  Kontakt

Copyright © 2007-2008. LINEA MOTO. All rights reserved. design by IMS